Monday 14 November 2011

Abah pergi buat selama-lamanya

Assalamualaikum w.b.t.

Pada 19 Oktober 2011 yang lalu, my dearest Abah telah pulang ke rahmatullah, pergi meninggalkan dunia yang fana ini buat selama-lamanya. Pada tarikh yang sama juga sebenarnya adalah ulang tahun kelahiran abah yang ke 58. Kami sekeluarga sangat berduka-cita dengan pemergian abah.

Aku tergamam bila adikku Siti datang ke fakulti ku, memberitahu berita yang telah merenggut jantungku. Kami berdua bergegas pulang ke Perak untuk sama-sama memberi penghormatan terakhir buat Abah tersayang.

Tak dapat aku menahan air mata dari bercucuran apabila melihat tubuh Abah terbaring kaku di ruangan rumah. Tak henti-henti kami adik beradik membacakan surah yasin, dan surah lain-lain untuk disedekahkan buat abah. Oh Abah, sungguh sehingga kini agak susah aku menerima kenyataan bahawa Abah telah tiada. Setiap malam aku termimpi-mimpikan Abah.

Semoga Allah mengampunkan segala dosa abah, dan menerima segala amalan baik Abah ketika hayatnya. Ya Allah, berilah rahmatMu buat Abah ku itu juga. Tenangkanlahnya di sana bersama orang-orang yang beriman, InsyaAllah.

I LOVE YOU, ABAH..Forever...

No comments:

Post a Comment